Sonic;179735 schreef:Tom,
Ik ben een heel koppige coach en wou kost wat kost zelf geen zone spelen. Bij wezen zit geen enkele speler met een degelijk shot. Ik wist dit, maar wou toch geen zone spelen. Heb het gehad met die zone's die toch maar half op iets trekken. Tegen Olympia hebben we één helft, eigenlijk één quart een degelijk zone press gespeeld. Met een heel positief resultaat. Dat weet jij zelf en heb je me gezegd na de wedstrijd. Het grote verschil was, jullie spelen basket. Tegen Wezen had ik dit kunnen doen, maar ik wou niet.
Maar het was weer bingo tegen Wezen. Een zo danige zone dat je moeilijk kan uitmaken welke zone het exact is en dergelijke etc etc .... . Maar ok, dat is hun verdienste.Het is en blijft een degelijke ploeg in onze reeks.
Wij hebben een half kwartje op de gas geduwd en toen was het 14-39. Bovendien hebben mijn spelers telkens 1 of 2 wedstrijden in de benen en is het tempo dat wij willen bepalen niet altijd even haalbaar of evident. Arbitrage kan ook niet altijd volgen.
Het wordt week na week de taak om ons op te laden. We kunnen enkel nog verliezen als wij als ploeg niet bij de zaak zijn. Zowel ik als coach, mijn collega coach , en de spelers. We hebben het zelf in handen.
Ik bedoelde vooral dat jullie problemen hadden als het tempo uit de wedstrijd werd gehaald en de wezen hun zone belet elk tempospel.
Dat jullie tegen ons anderhalve quarter zone & zonepress hebben gespeeld, was de correcte beslissing, zelfs als ben je daar principieel tegen!
Anyhow, ik twijfel er niet aan dat jullie het seizoen beeindigen zonder verdere nederlagen.
Wij hebben zonet een karige overwinning binnengehaald tegen witte sterren.
Ik ga me niet uitspreken over de wedstrijd, maar het wordt tijd dat er enkele witte sterren eens voor de spiegel gaan staan.
Chapeau aan olympia voor de kalmte te bewaren, blij dat we daar vanaf zijn..
If you pay peanuts, you get monkeys.
I have serious hops because of eating Kangourou-meat!
http://www.kangoeroegoulash.be/