logo
Belgium Got Game
Welcome Guest! To enable all features please INDIEN JE NIET KAN INLOGGEN, GELIEVE EEN MAIL TE STUREN NAAR: INFO@THISISBASKETBALL.BE - VERMELD USERNAME! Aanmelden or Registreren.

Notification

Icon
Error

5 Pages123>»
Okapi - Leuven
Paperboy Offline
#1 Gepost : vrijdag 2 december 2011 0:23:58(UTC)
Rang: Hall Of Fame

Punten: 3,475
Kans om revanche te nemen voor het onnodige verlies uit de heenmatch, waarin bij okapi te weinig spelers op niveau waren. Zal zeker niet makkelijk worden want Leuven is in de winning mood en wij zijn met Alex een belangrijke pion kwijt. Toch kunnen we een goeie zaak doen in het klassement als we kunnen winnen. De winst van vorige week en de uitslagen van de andere matchen brachten ons zowaar weer mee vooraan in de stand, maar alles ligt zo erg dicht bij mekaar...
Ik heb nu zowat alle ploegen bezig gezien, en, eerlijk waar, ik kan niet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van 1 of ander team. Chalala is allicht te sterk over het hele seizoen, maar daar gaan we zowaar winnen. Bij alle andere matchen hebben we voorgestaan, alleen konden we al te vaak die voorsprong niet behouden, en hebben we zelf teveel matchen (ver) onder onze capaciteiten gespeeld.
Met de steun van het publiek en de extra inzet van de resterende spelers moet Leuven eraan zaterdag! Komaan, okapi, geen tweede thuisverlies !!
Sponsor
okapi.supporter2 Offline
#2 Gepost : vrijdag 2 december 2011 0:42:59(UTC)
Rang: All-Star

Punten: 1,272
Paperboy;172765 schreef:
Kans om revanche te nemen voor het onnodige verlies uit de heenmatch, waarin bij okapi te weinig spelers op niveau waren. Zal zeker niet makkelijk worden want Leuven is in de winning mood en wij zijn met Alex een belangrijke pion kwijt. Toch kunnen we een goeie zaak doen in het klassement als we kunnen winnen. De winst van vorige week en de uitslagen van de andere matchen brachten ons zowaar weer mee vooraan in de stand, maar alles ligt zo erg dicht bij mekaar...
Ik heb nu zowat alle ploegen bezig gezien, en, eerlijk waar, ik kan niet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van 1 of ander team. Chalala is allicht te sterk over het hele seizoen, maar daar gaan we zowaar winnen. Bij alle andere matchen hebben we voorgestaan, alleen konden we al te vaak die voorsprong niet behouden, en hebben we zelf teveel matchen (ver) onder onze capaciteiten gespeeld.
Met de steun van het publiek en de extra inzet van de resterende spelers moet Leuven eraan zaterdag! Komaan, okapi, geen tweede thuisverlies !!

Een zelfs op naar de felbegeerde 2de plaats als we winnen.
Dan mogen ze wel die stommiteiten van vorige dinsdag niet herhalen.
tissekroiper Offline
#3 Gepost : zaterdag 3 december 2011 16:46:24(UTC)
tissekroiper

Punten: 1,846
Paar mooie duels vanavond:
Maes tegen Stella
JVM tegen BD
Marnegraeve tegen Kruger
Tofi tegen Young
De refs tegen elkaar (is een triooken)
T'zal spannend worden denk ik.
Eén zekerheid,Maes gaat winnen om reden van ... geen Stella te krijgen in de nabije omgeving.
DenDuvel Offline
#4 Gepost : zaterdag 3 december 2011 19:22:34(UTC)
DenDuvel

Punten: 923
Een Duvelken (of twee,...) zou anders ook wel smaken zulle :-)

Deze avond hopelijk veel sfeer en een toffe match, met Ethias Kabouters die deze match niet gaan vern##ken.
kd35 Offline
#5 Gepost : zaterdag 3 december 2011 21:31:16(UTC)
Rang: Newbie

Punten: 24
ze zijn anders goed bezig om de match in het nadeel van leuven te verneuken... Whistle
okapi4ever Offline
#6 Gepost : zaterdag 3 december 2011 23:50:06(UTC)
okapi4ever

Punten: 4,468
Ondanks onze overwinning en ondanks onze - wie kan dit geloven - 2e plaats hou ik toch geen goed gevoel over aan deze match omdat het nu toch wel heel pijnlijk duidelijk wordt dat onze nieuwkomers veeeeeel te weinig kwaliteit bieden m.u.v. Holiday die voor mij als enige nieuwkomer een voldoende krijgt maar dan wel geen veel scorend type is.

Wat onthoud ik nog?
- Hans maakt de mooiste korf uit zijn carrière
- de blocks van Holiday
- Onze Amerikaanse pg kan zelfs geen fast break lopen en afwerken via een simpele assist of fg. Werkelijk hallucinant om zien. (en dan nog gezwegen over zijn alley up pass...)
- Diezelfde Amerikaanse pg kan vanop de sg wel heel goed schieten maar is op die positie zo mogelijk nog belachelijker in verdediging dan hij op de pg als is
- Dank aan Cope die ons op een bepaald moment weer lanceert en aan Steinbach die dé leider was en die daarbij nog eens lange tijd Freeman lamgelegd heeft
- Young speelt een degelijke match, daarbij wel geholpen door Mc Lean die geen shot heeft en Tofi die dat soms wel heeft maar gelukkig niet vandaag
- Fox en Jackson: no comment

Of ben ik te streng?
okapi.supporter2 Offline
#8 Gepost : zaterdag 3 december 2011 23:59:15(UTC)

we winnen met 76-62.
Eerste helft sterk basketball getoond met sterke defense. We lopen tot 17 punten uit.
Derde kwart van hetzelfde als de voorbije wedstrijden.
Paar balverliezen en het vertrouwen van de eerste helft zinkt sterk weg en Leuven keert terug tot 2 punten.
Vierde kwart heel spannend en plots een paar 3-punters en zo de winst toch binnen.
Is een zeer belangrijke overwinning.
Steinbach weeral berematch.
Copeland sterk in aanval, maar nu toch goed in verdediging.
Holiday: wat een speler, zet paar block-shots die ze in Leuven nog lang gaan herinneren.
Kruger: degelijk, aanval vreemd dat bij bepaalde aanvallen Holiday spelverdeler moet spelen terwijl Kruger reedss over de helft is. Coach, vreemde tactiek zou ik zeggen of wil je daar JVMB mee verrassen. Het had bij ons zelf verrast.
Trouwens: JVMB vond ik opvallend rustig vandaag.

Refs vond ik zeer sterk fluitend vandaag. Hielden de wedstrijd redelijk kort. Enkel vraag ik me af hoeveel seconden men heeft om een vrijworp uit te voeren, want Hanavan nam rustig zijn tijd en zat bij momenten meer aan 10 seconden dan aan 5 seconden voor zijn uitvoering.

Enig zwak punt in de wedstrijd: Stefon Jackson, wat is er met die aan de hand. Totaal geen begeestering mee bij deze speler.
Totaal geen vertrouwen meer ook. Zwakste schakel in het Okapi-geheel momenteel en dit na zo een seizoen bij pepinster vorig jaar. Onbegrijpelijk. Bestuur, met deze speler moet er dringend gepraat worden.
Kronaxx Offline
#9 Gepost : zondag 4 december 2011 1:10:28(UTC)
Rang: Rookie

Punten: 111
okapi.supporter2;172893 schreef:
we winnen met 76-62.

Refs vond ik zeer sterk fluitend vandaag. Hielden de wedstrijd redelijk kort. Enkel vraag ik me af hoeveel seconden men heeft om een vrijworp uit te voeren, want Hanavan nam rustig zijn tijd en zat bij momenten meer aan 10 seconden dan aan 5 seconden voor zijn uitvoering.

Voor zover ik weet moogt gij daar zolang u tijd nemen als ge wilt.
Al denk ik dat ze na 30 sec wel al eens een waarschuwing zullen geven. Maar er zijn geen regels die bepalen dat die binnen een bepaalde tijd moet gesmeten zijn.

Ik vond Leuven verdedigend vandaag heel sterk. Aanvallend waren ze niet vet. Ik vond het geen hoogstaande match, maar ben blij dat ze gewonnen hebben.
janneman Offline
#13 Gepost : zondag 4 december 2011 2:06:37(UTC)
Rang: Sophmore

Punten: 333
Dikke puim aan Jorn vandaag, sterke match, zowel aanvallend als in verdediging. Zeker de beste PG in België op dit moment!

Ook Copeland sterk, op beide fronten deze keer. Wat mij opvalt is dat Hans op 3 minuten 4 punten scoort, iets wat Fox op geen hele match lukt. Als we versterking (cfr.Ruoff) krijgen zie ik het dit jaar zelfs nog rooskleurig inWink...

P.S. Goeie leiding deze keer!
Paperboy Offline
#7 Gepost : zondag 4 december 2011 3:30:04(UTC)

okapi4ever;172892 schreef:
Ondanks onze overwinning en ondanks onze - wie kan dit geloven - 2e plaats hou ik toch geen goed gevoel over aan deze match omdat het nu toch wel heel pijnlijk duidelijk wordt dat onze nieuwkomers veeeeeel te weinig kwaliteit bieden m.u.v. Holiday die voor mij als enige nieuwkomer een voldoende krijgt maar dan wel geen veel scorend type is.

Wat onthoud ik nog?
- Hans maakt de mooiste korf uit zijn carrière
- de blocks van Holiday
- Onze Amerikaanse pg kan zelfs geen fast break lopen en afwerken via een simpele assist of fg. Werkelijk hallucinant om zien. (en dan nog gezwegen over zijn alley up pass...)
- Diezelfde Amerikaanse pg kan vanop de sg wel heel goed schieten maar is op die positie zo mogelijk nog belachelijker in verdediging dan hij op de pg als is
- Dank aan Cope die ons op een bepaald moment weer lanceert en aan Steinbach die dé leider was en die daarbij nog eens lange tijd Freeman lamgelegd heeft
- Young speelt een degelijke match, daarbij wel geholpen door Mc Lean die geen shot heeft en Tofi die dat soms wel heeft maar gelukkig niet vandaag
- Fox en Jackson: no comment

Of ben ik te streng?

Hier kan ik mij quasi volledig bij aansluiten!
Straf toch weer dat 3°Q; hoe kan dit telkens weer gebeuren ?
Leuven was niet echt sterk vandaag, vond ik, al bleven ze er wel voor gaan en kwamen door een bommenreeksje terug tot op 1 pt. Dan beging Leuven een 3 of 4tal TO's na elkaar, en dat bracht okapi weer op het juiste spoor, idd, dankzij een Cope en 2 bommendoodsteken van Kevin/Jorn. Die licht gefloten onsportieve fout was ook zeer welkom en bracht 5 ptn op in 1 aanval. Kevin 1 van zijn betere matchen zien spelen, maar dan was het idd grotendeels NIET op de PG positie... En idd, die fastbreaks en alley-oop passen moeten een stuk beter voor iemand op zijn positie. Ik heb ook de bijdrage van Holiday weer weten te appreciëren: is zeker niet individualistisch, heeft een groot springvermogen en goeie timing en ziet vaak het spel goed. Heeft dan nog een behoorlijk en mooi shotje, dat hij voor mij meer zou mogen gebruiken. Fox...tja, 2-3 goeie acties, maar veel te magertjes voor zo'n positie en grote, sterke mens. Jackson wisselt ook goeie met echt rotslechte matchen af; hij heeft zeker de capaciteiten, maar (nog) niet de regelmaat. Op Mons nog redelijk, vandaag gewoonweg niet meegedaan. Ruoff werd al duidelijk gemist; je ziet toch snel dat een Ruben (degelijk in defence vandaag) ook geen doorslaggevende rol kan spelen. Hans viel gretig in en scoorde idd allicht zijn knapste korf uit zijn lange loopbaan. Ik denk dat hij zelf schrok van wat hij net gedaan had... Hans-baselinedunk-VL bracht weer het nodige vuur in het team.
Toen Leuven in Q3 zone speelde vond ik dat we de bal aardig rondspeelden en veel goeie open shots creëerden, maar, al die shots werden gewoon gemist... dus, toch graag 3pt shotterke erbij, aub. Arbitrage vond ik ook redelijk goed, al mogen we zeker niet klagen over enkele calls. Young lijkt idd de laatste matchen weer naar zijn niveau van vorig seizoen te groeien en blijft een cruciale pion op ons schaakbord.

Jammer van de nipte winst van Mons na zo'n grote achterstand, en straf wat Gent ook weer doet. Mede door al die verrassende uitslagen staan we idd weer 2°...en we hadden makkelijk 1 tot 3 matchen meer kunnen winnen.
Redelijk veel Leuvense supporters mee, blijkbaar, dankzij de goeie resultaten.
Kronaxx Offline
#10 Gepost : zondag 4 december 2011 10:39:08(UTC)

Punten: 111
Kronaxx;172909 schreef:
Voor zover ik weet moogt gij daar zolang u tijd nemen als ge wilt.
Al denk ik dat ze na 30 sec wel al eens een waarschuwing zullen geven. Maar er zijn geen regels die bepalen dat die binnen een bepaalde tijd moet gesmeten zijn.

Ik vond Leuven verdedigend vandaag heel sterk. Aanvallend waren ze niet vet. Ik vond het geen hoogstaande match, maar ben blij dat ze gewonnen hebben.

Ik heb het eens nagevraagd, blijkt dat dit maar 5 seconden mag duren.
Jesus Shuttlesworth Offline
#11 Gepost : zondag 4 december 2011 11:12:25(UTC)
Rang: Role Player

Punten: 425
Kronaxx;172930 schreef:
Ik heb het eens nagevraagd, blijkt dat dit maar 5 seconden mag duren.

nee, mag volgens mij 10 sec duren. Anders zou hanavan nooit een vrijworp kunnen scoren
okap1 Offline
#12 Gepost : zondag 4 december 2011 12:37:14(UTC)
okap1

Punten: 1,316
Jesus Shuttlesworth;172931 schreef:
nee, mag volgens mij 10 sec duren. Anders zou hanavan nooit een vrijworp kunnen scoren

5 seconden is de regel. Faison was daar vorig jaar ook een krak om er enkele malen 8-9 seconden over te doen en toen heel het publiek de refs hier op wees, gaf een van hen aan dat de speler sneller moest shotten, met een airball tot gevolg.
To my first love... the game of basketball
DenDuvel Offline
#14 Gepost : zondag 4 december 2011 12:43:20(UTC)
DenDuvel

Punten: 923
* Just is just: goei evenwichtige arbitrage (al enkel wedstrijden) dus da mag gezegd worden. Koudos aan de kabouters.

* Waar eerder in het seizoen Q3 de remonte startte is het nu de decline, raar ploegsken. Wa drinken ons mannen tijdens de rust?

* Twee goudhaantjes gaan we denk ik niet kunnen houden: Jorn en Cope zijn in mijn ogen buiten categorie momenteel. Wetende dat Chalala achter de vodden zit van onze Jorn...

* Fox is onderhevig aan de wet van de traagheid, nonchalant en zonder motivatie vind ik (my 2 cts)

* Holiday sterk in defence wat ook punten zijn (onrechtstreeks)

* We missen duidelijk den Alex

* Waar blijft de sfeer in ons Forum?
Inferno Offline
#15 Gepost : zondag 4 december 2011 12:54:35(UTC)
Inferno

Punten: 6,181
DenDuvel;172944 schreef:

* Twee goudhaantjes gaan we denk ik niet kunnen houden: Jorn en Cope zijn in mijn ogen buiten categorie momenteel. Wetende dat Chalala achter de vodden zit van onze Jorn...

Laat Jorn nu aub is een volledig seizoen op een constant niveau spelen. Hij speelt zijn beste wedstrijd van het seizoen en is plots weer 'onhoudbaar' en 'de beste guard uit de competitie'.

Proficiat met de verdiende overwinning!
"I thought LeBron James was just going to be another addition to help me score" - Ricky Davis
bougie54 Offline
#18 Gepost : zondag 4 december 2011 13:55:05(UTC)

Punten: 177
De hel van Vlaanderen is inderdaad maar heel stil de laatste wedstrijdenSilenced
okap1 Offline
#16 Gepost : zondag 4 december 2011 14:53:52(UTC)
okap1

Punten: 1,316
Inferno;172946 schreef:
Laat Jorn nu aub is een volledig seizoen op een constant niveau spelen. Hij speelt zijn beste wedstrijd van het seizoen en is plots weer 'onhoudbaar' en 'de beste guard uit de competitie'.

Proficiat met de verdiende overwinning!

Heeft dit jaar al meerdere sterke matchen gespeeld en heeft er enkele gemankeerd wegens blessure. Dat ophemelen vind ik ook ietwat overdreven bij momenten, maar zo'n jonge belgische guard, met volgend jaar een eventuele uitbreiding van het aantal belgen per ploeg in het achterhoofd, wordt moeilijk om te houden.
To my first love... the game of basketball
Paperboy Offline
#17 Gepost : zondag 4 december 2011 15:39:21(UTC)

DenDuvel;172944 schreef:
*

Ik denk dat Copeland sowieso ook volgend seizoen nog een contract heeft. En Jorn, ALS hij slim is en vooral wil blijven spelen, dan gaat hij (nog) niet naar Chalala, of BCO & co, want daar zal het toch vooral om op de bank te zitten zijn. Geld is natuurlijk ook niet onbelangrijk voor een jonge gast...
Steve-O Offline
#19 Gepost : zondag 4 december 2011 17:08:22(UTC)
Rang: Super Star
Steve-O

Punten: 2,211
- Copeland heeft inderdaad een contract van 2 seizoenen.

- Vrijworpen 5 seconden, NBA 10.
okapi.supporter2 Offline
#20 Gepost : zondag 4 december 2011 19:45:50(UTC)

Steve-O;172985 schreef:
- Copeland heeft inderdaad een contract van 2 seizoenen.

- Vrijworpen 5 seconden, NBA 10.

Klopt, gevonden op Internet: inderdaad 5 seconden.
Dan hadden de vrijworpen van Hanavan allemaal moeten afgekeurd worden want de show die hij hierbij vertoont + de benodigde tijd om hem te nemen (kleine 10 seconden) zijn echt hilarisch.
Gebruikers die dit onderwerp bekijken
Guest
5 Pages123>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen enquêtes creëren.
Je kunt hier niet stemmen op enquêtes.