okapi4ever;172892 schreef:Ondanks onze overwinning en ondanks onze - wie kan dit geloven - 2e plaats hou ik toch geen goed gevoel over aan deze match omdat het nu toch wel heel pijnlijk duidelijk wordt dat onze nieuwkomers veeeeeel te weinig kwaliteit bieden m.u.v. Holiday die voor mij als enige nieuwkomer een voldoende krijgt maar dan wel geen veel scorend type is.
Wat onthoud ik nog?
- Hans maakt de mooiste korf uit zijn carrière
- de blocks van Holiday
- Onze Amerikaanse pg kan zelfs geen fast break lopen en afwerken via een simpele assist of fg. Werkelijk hallucinant om zien. (en dan nog gezwegen over zijn alley up pass...)
- Diezelfde Amerikaanse pg kan vanop de sg wel heel goed schieten maar is op die positie zo mogelijk nog belachelijker in verdediging dan hij op de pg als is
- Dank aan Cope die ons op een bepaald moment weer lanceert en aan Steinbach die dé leider was en die daarbij nog eens lange tijd Freeman lamgelegd heeft
- Young speelt een degelijke match, daarbij wel geholpen door Mc Lean die geen shot heeft en Tofi die dat soms wel heeft maar gelukkig niet vandaag
- Fox en Jackson: no comment
Of ben ik te streng?
Hier kan ik mij quasi volledig bij aansluiten!
Straf toch weer dat 3°Q; hoe kan dit telkens weer gebeuren ?
Leuven was niet echt sterk vandaag, vond ik, al bleven ze er wel voor gaan en kwamen door een bommenreeksje terug tot op 1 pt. Dan beging Leuven een 3 of 4tal TO's na elkaar, en dat bracht okapi weer op het juiste spoor, idd, dankzij een Cope en 2 bommendoodsteken van Kevin/Jorn. Die licht gefloten onsportieve fout was ook zeer welkom en bracht 5 ptn op in 1 aanval. Kevin 1 van zijn betere matchen zien spelen, maar dan was het idd grotendeels NIET op de PG positie... En idd, die fastbreaks en alley-oop passen moeten een stuk beter voor iemand op zijn positie. Ik heb ook de bijdrage van Holiday weer weten te appreciëren: is zeker niet individualistisch, heeft een groot springvermogen en goeie timing en ziet vaak het spel goed. Heeft dan nog een behoorlijk en mooi shotje, dat hij voor mij meer zou mogen gebruiken. Fox...tja, 2-3 goeie acties, maar veel te magertjes voor zo'n positie en grote, sterke mens. Jackson wisselt ook goeie met echt rotslechte matchen af; hij heeft zeker de capaciteiten, maar (nog) niet de regelmaat. Op Mons nog redelijk, vandaag gewoonweg niet meegedaan. Ruoff werd al duidelijk gemist; je ziet toch snel dat een Ruben (degelijk in defence vandaag) ook geen doorslaggevende rol kan spelen. Hans viel gretig in en scoorde idd allicht zijn knapste korf uit zijn lange loopbaan. Ik denk dat hij zelf schrok van wat hij net gedaan had... Hans-baselinedunk-VL bracht weer het nodige vuur in het team.
Toen Leuven in Q3 zone speelde vond ik dat we de bal aardig rondspeelden en veel goeie open shots creëerden, maar, al die shots werden gewoon gemist... dus, toch graag 3pt shotterke erbij, aub. Arbitrage vond ik ook redelijk goed, al mogen we zeker niet klagen over enkele calls. Young lijkt idd de laatste matchen weer naar zijn niveau van vorig seizoen te groeien en blijft een cruciale pion op ons schaakbord.
Jammer van de nipte winst van Mons na zo'n grote achterstand, en straf wat Gent ook weer doet. Mede door al die verrassende uitslagen staan we idd weer 2°...en we hadden makkelijk 1 tot 3 matchen meer kunnen winnen.
Redelijk veel Leuvense supporters mee, blijkbaar, dankzij de goeie resultaten.