logo
Belgium Got Game
Welcome Guest! To enable all features please INDIEN JE NIET KAN INLOGGEN, GELIEVE EEN MAIL TE STUREN NAAR: INFO@THISISBASKETBALL.BE - VERMELD USERNAME! Aanmelden or Registreren.

Notification

Icon
Error

12 Pages123>»
EK 2011
optima4ever Offline
#1 Gepost : zaterdag 26 juni 2010 23:39:05(UTC)
Rang: Moderator
optima4ever

Punten: 2,447
misschien eens tijd om een blik te werpen op de komende campagne van de Belgian Lions.

Onze landgenoten spelen deze zomer namelijk weer een voorronde (in Antwerpen) tegen Georgië, Polen, Portugal en Bulgarije. Wat zijn de meningen over deze teams? ZIjn er mensen die iets meer over deze teams kwijt kunnen/willen?

Wat denken jullie van onze eigen spelers? Wie speelde een sterk seizoen en moet zeker in de kern, of behoudt coach Casteels best zijn team van vorig jaar?

In ieder geval, nu Jonathan Tabu officieel Fiba Belg is, kan hij meespelen zonder als genaturaliseerde speler te worden aanzien. Dus alweer meer kwaliteit lijkt mij...
www.optimagent.be

Kies bovenaan voor vind ik leuk en blijf zo op de hoogte van alles wat Optima Gent aangaat.
Sponsor
optima4ever Offline
#2 Gepost : vrijdag 16 juli 2010 18:23:18(UTC)
optima4ever

De Belgian Lions hebben in Calais verloren tegen Finland in de Summer League, een vriendschappelijk landentornooi.
De Belgische nationale basketploeg bij de mannen heeft donderdag in de Franse havenstad Calais een vriendschappelijke wedstrijd met 63-77 verloren tegen Finland. De Belgian Lions nemen er deel aan de Summer League, een vriendschappelijk tornooi. Vrijdag nemen ze het nog op tegen Ivoorkust.

SPORT.BE
www.optimagent.be

Kies bovenaan voor vind ik leuk en blijf zo op de hoogte van alles wat Optima Gent aangaat.
optima4ever Offline
#3 Gepost : zaterdag 17 juli 2010 20:34:46(UTC)
optima4ever

De Belgische nationale basketploeg bij de mannen heeft in Calais een oefenduel tegen Ivoorkust gewonnen met 80-70 (rust: 38-32).
Het duel kaderde in de Summer League, een vriendschappelijk tornooi. Donderdag verloren de Belgian Lions van Finland (63-77). Zondag wachten duels met Tunesië (Oostende, Sleuyter Arena, 18u30) en maandag Canada (Antwerpen, Lotto Arena, 19 uur, toegang is gratis). Volgende maand (5 augustus) start de EK-kwalificatiecampagne.

België - Ivoorkust: 80-70 (rust: 38-32)
Moors 6, Van Rossom 2, Beghin 14, Ongenaet 11, Bosco 2, Lauwers 2, Tabu 13, Muya 2, De Zeeuw 18, Faison 10

SPORT.BE
www.optimagent.be

BballFreak Offline
#4 Gepost : maandag 19 juli 2010 0:07:21(UTC)
Rang: Super Star

Punten: 3,022
Is er hier iemand die iets weet over Mbenga? Doet hij morgen mee? En de kwalificatiematchen?

Thanks
Kythor Offline
#7 Gepost : maandag 19 juli 2010 12:24:35(UTC)
Rang: Administration
Kythor

Punten: 1,334
volgens de laatste nieuwsberichten zit Mbenga nog steeds in USA.

gisteren de wedstrijd gezien in Oostende tegen Tunesië. Er is duidelijk nog veel werk aan de winkel.
De lions werden overheerst in de rebound en onder het doel. Ook van achter de 3pt lijn was er te weinig dreiging.
Moet wel gezegd worden dat Van Rossem en Beghin in de 2de helft niet meer meededen met blessureleed.

Positief was wel de inzet van de ploeg. Tot de 40ste minuut probeerden de Lions er nog iets van te maken en de "second unit" kon er bijna nog een winst uithalen.

Hopelijk zijn alle blessures genezen tegen augustus, anders wordt het nog een lastige voorronde.
Back in business
den teugels Offline
#8 Gepost : maandag 19 juli 2010 15:39:09(UTC)
den teugels

Punten: 1,383
ook Van Den Spiegel, Hervelle, Van Der Jockheyd en Mbenga waren er niet bij. Dus dat de rebound tegensloeg was den kik wel te verwachten
Basketball is like photography, if you don't focus, all you have is the negative.
-- Dan Frisby
Kythor Offline
#9 Gepost : maandag 19 juli 2010 16:12:00(UTC)
Rang: Administration
Kythor

Punten: 1,334
akkoord. Spijtig genoeg kunnen we al niet meer rekenen op Van Den Spiegel.
Toch opmerkelijk dat er zoveel gekwetsten zijn.
Back in business
BballFreak Offline
#10 Gepost : dinsdag 20 juli 2010 14:03:43(UTC)

Belgen winnen van een toch vrij sterk Canada. Daar zitten echt goede spelers bij Canada ..

Kent iemand de status van De Zeeuw? RTL spreekt van gescheurde ligamenten ..

Snap ook niet dat mensen Ongenaet geen goede speler vinden, wat ik al jaren zeg en denk werd gisteren bevestigd, die gast bulkt van Talent en gaat echt van grote waarde zijn voor België deze campagne ..
Milleke Offline
#11 Gepost : dinsdag 20 juli 2010 18:42:40(UTC)
Rang: Hall Of Fame

Punten: 3,441
BballFreak schreef:
Belgen winnen van een toch vrij sterk Canada. Daar zitten echt goede spelers bij Canada ..

Kent iemand de status van De Zeeuw? RTL spreekt van gescheurde ligamenten ..

Snap ook niet dat mensen Ongenaet geen goede speler vinden, wat ik al jaren zeg en denk werd gisteren bevestigd, die gast bulkt van Talent en gaat echt van grote waarde zijn voor België deze campagne ..

Sorry maar ik weet niet welke wedstrijd u gezien hebt, maar Canada was alles behalve sterk te noemen. De prestatie van onze Lions was mooi (na het eerste kwart) dat wel!
WORK HARD PLAY FAST HAVE FUN
BballFreak Offline
#12 Gepost : dinsdag 20 juli 2010 20:23:38(UTC)

Ik bedoelde dat er een paar goede spelers bij waren, bedoelde niet dat de ploeg op zich sterk was. Shepherd en Wright, daar zit potentieel in.

Lions waren goed inderdaad, benieuwd wat ze ervan gaan maken in de kwalificatie ..
Jerre_L Offline
#5 Gepost : woensdag 21 juli 2010 13:29:07(UTC)
Rang: Starter
Jerre_L

Punten: 768
BballFreak schreef:
Is er hier iemand die iets weet over Mbenga? Doet hij morgen mee? En de kwalificatiematchen?

Thanks

Mbenga doet enkel mee als hij een club vind in de NBA...
Allé, gewoon een club vind :-D

Want op de moment is hij niet verzekerd... omdat hij geen club heeft...

Hopelijk brengt Portland wat schot in de zaak en zien we Mbenga verschijnen in augustus!
Drikke Offline
#6 Gepost : donderdag 22 juli 2010 0:02:26(UTC)

Punten: 1,995
Jerre_L schreef:
BballFreak schreef:

Thanks

Mbenga doet enkel mee als hij een club vind in de NBA...
Allé, gewoon een club vind :-D

Want op de moment is hij niet verzekerd... omdat hij geen club heeft...

Hopelijk brengt Portland wat schot in de zaak en zien we Mbenga verschijnen in augustus!

Het moet vooral lastig zijn voor de bond om met Ethias als grote sponsor een contract af te sluiten voor deze periode. En stukken van mensen dat dat gaat kosten
De bal is nog altijd rond Razz
optima4ever Offline
#13 Gepost : vrijdag 23 juli 2010 23:59:19(UTC)
optima4ever

België verliest zwaar in Israël: 79-55 (rust 42-16!). Marcus Faison: 19 punten, Kristof Ongenaet 14 rebounds.
www.optimagent.be

optima4ever Offline
#14 Gepost : zaterdag 24 juli 2010 13:19:04(UTC)
optima4ever

Belgian Lions hebben een nieuwe en mooie site: belgianlions.com
www.optimagent.be

NVS Offline
#15 Gepost : zaterdag 24 juli 2010 15:21:39(UTC)
Rang: All-Star
NVS

Punten: 1,846
Mooi ploegje eigenlijk los van Bosco, Moors, VDJ en Beghin natuurlijk Wink

DJ en Faison gaan wel nooit mogen samenspelen als ik mij niet vergis ? :(

chad Offline
#16 Gepost : zaterdag 24 juli 2010 16:55:41(UTC)
chad

Punten: 2,776
Tabu
Van Rossom/Muya
Faison
Hervelle/Beghin
VDS/Mbenga

Zou al een goede ploeg kunnen zijn waarmee je kan roteren. Dan mag Mbenga er nog uit. VDS zou fit een heel grote versterking zijn. Hoop dat we dat nog eens mogen meemaken.

BballFreak Offline
#17 Gepost : maandag 2 augustus 2010 1:30:08(UTC)

Al meer nieuws over Mbenga? Het is bijna zeker dat hij niet terug naar LA gaat ..
Ghent Forever Offline
#18 Gepost : maandag 2 augustus 2010 10:38:24(UTC)
Rang: Starter

Punten: 750
De Belgen verliezen nu met 14 ptn tegen Zweden,het zal een lastige Europese campagne worden vrees ik...
joker86 Offline
#19 Gepost : dinsdag 3 augustus 2010 13:14:36(UTC)
Rang: Newbie

Punten: 3
Ghent Forever schreef:
De Belgen verliezen nu met 14 ptn tegen Zweden,het zal een lastige Europese campagne worden vrees ik...

Nederland 59-België 82

Belgian Lions winnen opnieuw derby der Lage Landen
De laatste match van de voorbereiding van de Belgian Lions, zonder Beghin (rust) en Oveneke (elleboog), in Leiden bracht tegen Nederland een zinderende derby Der lage Landen.
Na een goede start namen de drie Hollandse scheidsrechters Whistle immers het heft in handen. Bondscoach Eddy Casteels Big Grin kreeg een technische fout. Op 1 seconde van het einde van de eerste helft kreeg de bank van de Belgen twee technische fouten Think en Muya ook nog één Confused . Dat maakte dat Casteels werd uitgesloten d'oh! en dat de Lions met 44-31 achterstand de rust introkken.

Hervelle viel uit met 5 fouten Shhh , maar de Belgen reageerden geprikkeld en konden langs Van Rossom (4 bommen), Van der Jonckheyd en Tabu een scheve situatie ombuigen (53-53) in een knappe zege.
Poetic Offline
#20 Gepost : dinsdag 3 augustus 2010 20:52:57(UTC)
Rang: All-Star
Poetic

Punten: 902
joker86 schreef:
Ghent Forever schreef:

Nederland 59-België 82

Belgian Lions winnen opnieuw derby der Lage Landen
De laatste match van de voorbereiding van de Belgian Lions, zonder Beghin (rust) en Oveneke (elleboog), in Leiden bracht tegen Nederland een zinderende derby Der lage Landen.
Na een goede start namen de drie Hollandse scheidsrechters Whistle immers het heft in handen. Bondscoach Eddy Casteels Big Grin kreeg een technische fout. Op 1 seconde van het einde van de eerste helft kreeg de bank van de Belgen twee technische fouten Think en Muya ook nog één Confused . Dat maakte dat Casteels werd uitgesloten d'oh! en dat de Lions met 44-31 achterstand de rust introkken.

Hervelle viel uit met 5 fouten Shhh , maar de Belgen reageerden geprikkeld en konden langs Van Rossom (4 bommen), Van der Jonckheyd en Tabu een scheve situatie ombuigen (53-53) in een knappe zege.

Efficiënt gebruik maken van smilies noem ik dit dan. Wink
Essential Music:
Pete Philly & Perquisite - "Amazed"
Skiggy Rapz - "On My Own"
Atmosphere - "Borrowed time" (ft. Aesop Rock & Luckyiam.psc)
Brother Ali - "Here"
ZKPRZ - "Paper Cuts"
Grieves - "Another Love"
Braille - "Humility"
Download Amnesia Vibes (Rapidshare)
Gebruikers die dit onderwerp bekijken
Guest
12 Pages123>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen enquêtes creëren.
Je kunt hier niet stemmen op enquêtes.