logo
Belgium Got Game
Welcome Guest! To enable all features please INDIEN JE NIET KAN INLOGGEN, GELIEVE EEN MAIL TE STUREN NAAR: INFO@THISISBASKETBALL.BE - VERMELD USERNAME! Aanmelden or Registreren.

Notification

Icon
Error

2 Pages12>
junior reeks volgend seizoen
peterbillen Offline
#1 Gepost : donderdag 11 maart 2010 18:29:10(UTC)
Rang: Sophmore

Punten: 234
volgend seizoen mogen maar 2 limburgse ploegen per jeugdreeks landelijk spelen
krijgen we dan terug een volwaardige reeks of gaan er seniors ploegen bij komen
Sponsor
stijn 14 Offline
#2 Gepost : vrijdag 12 maart 2010 1:08:04(UTC)
Rang: All-Star
stijn 14

Punten: 1,149
peterbillen schreef:
volgend seizoen mogen maar 2 limburgse ploegen per jeugdreeks landelijk spelen
krijgen we dan terug een volwaardige reeks of gaan er seniors ploegen bij komen

in zonhoven zou er een juniorsploeg gevormd worden met enkele getalenteerde kadetten en junioren die om diverse redenen niet met de seniors meespelen
Zonhoven D # 14
b.art Offline
#3 Gepost : woensdag 17 maart 2010 19:22:34(UTC)
Rang: Role Player

Punten: 414
Momenteel speelt er maar 1 ploeg landelijk bij de juniors. Dat is Lummen en die hebben voor Nieuwjaar amper iets gewonnen dacht ik. Beste spelers spelen ook mee met hun A-ploeg dus kan wel eens opgedoekt worden.

Hasselt zal volgend jaar wel weer een landelijke ploeg bij de juniors. Andere kanshebbers Sint-Truiden, hoewel daar heel wat zal moeten bijkomen, Bree, etc.
Waar haal je dit nieus en wie bepaald welke 2 ploegen dit worden ? Mag Antwerpen dan ook maar 2 ploegen landelijk laten spelen ?
stijn 14 Offline
#4 Gepost : donderdag 18 maart 2010 0:21:21(UTC)
stijn 14

b.art schreef:

Waar haal je dit nieus en wie bepaald welke 2 ploegen dit worden ? Mag Antwerpen dan ook maar 2 ploegen landelijk laten spelen ?

VBL.be
of gewoon op de homepage van TIB vind je ook wel wat Smile
en t aantal hangt af hoe sterk je presteert met je landelijke ploegen
Zonhoven D # 14
ELPEE Offline
#5 Gepost : donderdag 25 maart 2010 0:17:25(UTC)
Rang: Sophmore

Punten: 366
Toch een goed en praktisch voorstel die hervorming.

Het eerste deel vd competitie strijden alle geinteresseerde Limburgse jeugdteams mee voor een plaats id landelijke reeks die vanaf december (juniors) of januari begint.
Misschien wat vreemd dat slechts twee Limburgse teams kunnen doorstoten naar de landelijke reeks met in totaal 24 Vlaamse ploegen.
stijn 14 Offline
#6 Gepost : donderdag 25 maart 2010 0:27:20(UTC)
stijn 14

ELPEE schreef:
Toch een goed en praktisch voorstel die hervorming.

Het eerste deel vd competitie strijden alle geinteresseerde Limburgse jeugdteams mee voor een plaats id landelijke reeks die vanaf december (juniors) of januari begint.
Misschien wat vreemd dat slechts twee Limburgse teams kunnen doorstoten naar de landelijke reeks met in totaal 24 Vlaamse ploegen.

limburgs niveau trekt bij wijze van spreken op niks ivm andere provincies Wink
en k ken al een ploeg die voor kerst niet veel wil winnen (a)
Zonhoven D # 14
b.art Offline
#7 Gepost : donderdag 25 maart 2010 1:27:55(UTC)

Alle geïnteresseerde ploegen in 1 reeks en winaars gaan door? Enerzijds heb je dan geen honderd procent echt kampioenschap in eigen gauw (wat met ploegen die niet naar landelijke kunnen) anderzijds wel een interessant gegeven, met alle sterke limburgse ploegen tegen elkaar (+- landelijk niveau in eigen provincie (nu heb je voor nieuwjaar 2 moeilijke matchen en voor de rest wat spelen) en na nieuwjaar kan je je dan eventueel echt gaan meten met de grote ploegen. Lijkt mij in ieder geval interessant.

Wat je dan wel weer gaat krijgen, is dat ploegen die niet doorstoten naar landelijk, de 2de helft van het seizoen hun ..... eraan vegen.

3 schrijnende gevallen dit seizoen. Tongeren haalt zijn jongens uit 3de nationale naar de juniors om koste wat kost als eerste ploeg te eindigen (nadat wij al eerder wel dom puntenverlies hadden geleden). Wat gebeurt er na Nieuwjaar: 3 of 4 forfaitmatchen ofwel spelen tegen hun kadettenploegje. Neerpelt wordt eerste in hun reeks voor Nieuwjaar (echter een veel te zwakke reeks volgens mij) en krijgen nu iedere week een pak voor hun broek. Zowel voor hun als voor ons is daar volgens mij geen bal aan.
Ten slotte Beringen die volgens mij naargelang hun tegenstander een aantal spelers uit landelijk laat opdraven om dan als ze zien dat er niets meer kan mislopen forfait te geven in hun eigen achtertuin (Leopoldsburg). Waardoor de rest niet op gelijke voet strijd. Of dit alleen maar examenproblemen waren durf ik in twijfel te trekken.

xkwizit Offline
#8 Gepost : donderdag 8 april 2010 17:49:37(UTC)
Rang: Starter

Punten: 723
Terechte opmerking van b.art.
“If you meet the Buddha in the lane, feed him the ball.” - Phil Jackson
“We don't need refs, but I guess white guys need something to do.” - Charles Barkley
b.art Offline
#9 Gepost : donderdag 8 april 2010 23:50:11(UTC)

Ik zag in het overzicht Xkwizit(Beringen) staan en dacht meteen, nu zal ik het over mijn voeten gaan krijgen. Junioren zullen echter altijd lastige reeks zijn door met mannen die a-of b-ploegen spelen en examens die dan nog eens verschillen van Unief tot Hoge school waardoor je moeilijk kan zeggen: nu lassen we een winterpauze in.
Franky_15 Offline
#10 Gepost : zondag 6 juni 2010 14:59:56(UTC)
Rang: Prospect

Punten: 48
Welke ploegen hebben er volgend seizoen allemaal een juniorenploeg in competitie?
Ik ben zelf de coach van die mannen waarmee ik hopelijk een degelijke middenmotor kan zijn.
Kan ik mij eens een beeld vormen van de tegenstanders en de verplaatsingen.
Franky_15
b.art Offline
#11 Gepost : zondag 6 juni 2010 18:27:48(UTC)

Lummen speelt landelijk. Voor de rest zie ik Hasselt en Houthalen misschien nog landelijk spelen. Sterke ploegen: Leopoldsburg, Beringen, NWK (wij, verliezen 1 sterkhouder maar voor de rest ongeveer zelfde ploeg als vorig jaar, Tongeren, Zolder. Ook Tessenderlo en Maasmechelen zouden sterke ploeg hebben voor deze reeks meer hadden vorig jaar al geen ploeg meer dus dit jaar lijkt waarschijnlijk ook niet.

Bij Beringen is Lennert Hermans en Bodart junior af en misschien ook wel de broers Moons? Maar au grand complet dit seizoen toch duidelijk sterkste ploeg. Bij Zolder spelen de twee Quitiens de pannen van het dak, maar gaan zijn nog altijd meespelen? Leopoldsburg sterke ploeg over het algemeen maar in mijn ogen niet de verdiende 2de, Zolder en NWK op volle sterkte zijn normaal net iets beter. Tongeren kan met zijn kadetten misschien wel potten breken, is het niet dit jaar dan volgende jaar.

Doelstelling voor ons is de titel na 2 2de plaatsen en 1 3de plaats de vorige jaren.

stijn 14 Offline
#12 Gepost : zondag 6 juni 2010 21:58:35(UTC)
stijn 14

Zonhoven haalt enkele oudspelers terug uit jaga (J. Thuwis) en Houthalen (R. Christis) plus een bijkomende versterking uit Hasselt (naam even kwijt)
we spelen met jongens die uit eigen keuze niet bij een seniorsploeg aantreden,
2 spelers zullen toch ook bij de seniors meedraaien (1 in 2e en 1 in 3e provinciale)

b.art schreef:
Lummen speelt landelijk. Voor de rest zie ik Hasselt en Houthalen misschien nog landelijk spelen. Sterke ploegen: Leopoldsburg, Beringen, NWK (wij, verliezen 1 sterkhouder maar voor de rest ongeveer zelfde ploeg als vorig jaar, Tongeren, Zolder. Ook Tessenderlo en Maasmechelen zouden sterke ploeg hebben voor deze reeks meer hadden vorig jaar al geen ploeg meer dus dit jaar lijkt waarschijnlijk ook niet.

Bij Beringen is Lennert Hermans en Bodart junior af en misschien ook wel de broers Moons? Maar au grand complet dit seizoen toch duidelijk sterkste ploeg. Bij Zolder spelen de twee Quitiens de pannen van het dak, maar gaan zijn nog altijd meespelen? Leopoldsburg sterke ploeg over het algemeen maar in mijn ogen niet de verdiende 2de, Zolder en NWK op volle sterkte zijn normaal net iets beter. Tongeren kan met zijn kadetten misschien wel potten breken, is het niet dit jaar dan volgende jaar.

Doelstelling voor ons is de titel na 2 2de plaatsen en 1 3de plaats de vorige jaren.

speelt Beringen provinciaal met zijn juniors? de Moons- broertjes zijn qua leeftijd in elk geval nog steeds junior!
de 2 Q's van zolder speelden vorig jaar al niet altijd mee en ze hebben daar wel meerdere junioren die volgend jaar als senior spelen maar is toch een sterke ploeg
Leopoldsburg blijft ongeveer dezelfde ploeg als dit jaar, R. Vranken blijft daar toch wel één van de sterkste spelers, maar hun center (K. Vanpoppel?) is ook niet slecht
Hasselt twijfelde lange tijd om een juniorsploeg te hebben, zijn enkele spelers verloren hierdoor, zou normaliter provinciaal spelen
Houthalen speelde dit jaar ook al provinciaal en had vaak personeelsproblemen, K. Van Parijs(?) blijft daar toch een sterke speler
NWK heb ik al lang niet meer zien spelen
Tongeren moet het inderdaad van die kadetten hebben, maar vergeet niet dat G. Jacobs ook nog steeds junior is!

bij Maasmechelen kan ik me zo op het eerste ogenblik alleen J.Drossaert herinneren van de spelers die daar junior blijven
bij Tessenderlo gaan mijn gedachten onmiddellijk naar die kleine guard met zijn geweldig 3ptshot

bij Heusden is F. Maes gestopt met basketten maar als ze daar S. Vaes, B. Pollers en B. Decabooter kunnen optrommelen is dat ook een ploeg die hoog kan eindigen
Kontrol Lommel gaat ook terug een juniorsploeg starten en rekent zich daarmee tot de kanshebbers, maar ik ken daar enkel die zwartharige guard (Christophe?)

voor de rest heb ik ook niet onmiddellijk een kanshebber Wink

franky_15 schreef:
Welke ploegen hebben er volgend seizoen allemaal een juniorenploeg in competitie?
Ik ben zelf de coach van die mannen waarmee ik hopelijk een degelijke middenmotor kan zijn.

welke ploeg coach jij?

verder spelen zeker ook Hades, Neerpelt, Bree en Beverlo met juniors

wat doen ze in Genk en Peer?
Zonhoven D # 14
tidis Offline
#18 Gepost : zondag 6 juni 2010 22:07:30(UTC)
tidis

Punten: 510
Beringen gaat niet mee doen in de juniorsreeks
Running Man Offline
#19 Gepost : zondag 6 juni 2010 22:22:46(UTC)
Rang: Super Star
Running Man

Punten: 2,181
Bree enkel een juniorenploeg voor de beker, die middenmotor zal wel haalbaar zijn Frank aangezien ze maar een tegenstander of 4-6 gaan krijgen als ik dat zo hoor...
#8# Running Man #8#
Check it out: www.breebasket.be!!
stijn 14 Offline
#20 Gepost : zondag 6 juni 2010 22:54:17(UTC)
stijn 14

Running Man schreef:
Bree enkel een juniorenploeg voor de beker, die middenmotor zal wel haalbaar zijn Frank aangezien ze maar een tegenstander of 4-6 gaan krijgen als ik dat zo hoor...

kan je even een opsomming geven dan?

ik weet zeker dat zonhoven en hasselt met juniors spelen, voor de rest baseer ik me ook alleen op het forum hier en haal ik de ploegen van dit jaar en hun sterkste spelers aan Wink
Zonhoven D # 14
b.art Offline
#21 Gepost : zondag 6 juni 2010 22:58:13(UTC)

Tongeren: G. Jacobs doet daar amper bij mee, en buiten beschermt worden door de refs vind ik dat hij zeker niet de man is die Tongeren een niveau hoger zal laten spelen.
Maasmechelen heeft naast Drossaert ook nog Lensen en nog 2 andere blonde kerels.
Zonhoven hebben zijn we bij de miniemen nog tegen gekomen in een legendarische halve finale voor de beker. (Halfweg 3de kwart met 23 punt achter en in over-time gewonnen.) Nu al enkele jaren niet meer tegen gekomen maar zal zeker nog wel wat talent aanwezig zijn veronderstel ik.
Hasselt met zijn jonge talenten die ook in eerste provinciale speelt zal ook wel een grote kanshebber kunnen zijn anders zullen ze gewoon een middenmotor zijn.
stijn 14 Offline
#22 Gepost : maandag 7 juni 2010 11:44:47(UTC)
stijn 14

b.art schreef:

Zonhoven hebben zijn we bij de miniemen nog tegen gekomen in een legendarische halve finale voor de beker. (Halfweg 3de kwart met 23 punt achter en in over-time gewonnen.) Nu al enkele jaren niet meer tegen gekomen maar zal zeker nog wel wat talent aanwezig zijn veronderstel ik.

dat is ook het laatste wat ik me daarvan herriner Razz
die lange slungelige center is intussen gestopt, de stevige center die toen net begon te basketten domineert nu wel onder de ring
de 2 beste spelers zijn na dat miniemenjaar landelijk gaan spelen, Ruben komt vanaf volgend jaar terug bij ons spelen, Karel gaat aan zijn derde jaar in Amerika beginnen...
maar die wordt vervangen door zijn broertje Wink

voor de rest dezelfde ploeg
Zonhoven D # 14
blowfish_pl Offline
#15 Gepost : maandag 7 juni 2010 18:10:50(UTC)

Punten: 1,026
stijn 14 schreef:
Kontrol Lommel gaat ook terug een juniorsploeg starten en rekent zich daarmee tot de kanshebbers, maar ik ken daar enkel die zwartharige guard (Christophe?)

Ik ben niet eens helemaal zeker of Christophe wel altijd met de junioren gaat meedoen, aangezien hij deels de coaching van de C op zich neemt. Wie alleszins wel meedoen zijn Freek Gielen, Ben Swennen, Dries Emmers en Jeroen Smetsers, om eventjes de sterkere op te noemen. Die ploeg wordt aangevuld met kadetten die overkomen + overige juniors die vorig jaar bij ons ( de C ) speelden en nu een dubbele rol gaan spelen. Denk dat lommel wel een goede juniorenploeg gaat hebben. Landelijk niveau kan ik me niet echt over uitspreken, maar in die voorrondes kunnen ze alleszins wel eens hoog scoren. Deze ploeg en hun coach hebben alleszins ambities genoeg, dus hopelijk dat ze ze waarmaken Wink
stijn 14 Offline
#16 Gepost : maandag 7 juni 2010 19:09:10(UTC)
stijn 14

blowfish_pl schreef:
stijn 14 schreef:

Ik ben niet eens helemaal zeker of Christophe wel altijd met de junioren gaat meedoen, aangezien hij deels de coaching van de C op zich neemt. Wie alleszins wel meedoen zijn Freek Gielen, Ben Swennen, Dries Emmers en Jeroen Smetsers, om eventjes de sterkere op te noemen. Die ploeg wordt aangevuld met kadetten die overkomen + overige juniors die vorig jaar bij ons ( de C ) speelden en nu een dubbele rol gaan spelen. Denk dat lommel wel een goede juniorenploeg gaat hebben. Landelijk niveau kan ik me niet echt over uitspreken, maar in die voorrondes kunnen ze alleszins wel eens hoog scoren. Deze ploeg en hun coach hebben alleszins ambities genoeg, dus hopelijk dat ze ze waarmaken Wink

Die ploeg in derde was toch niet zo sterk? Wink
en waarom spreken we nog over voorrondes en landelijk?
dat idee is toch al lang geleden teruggetrokken?

trouwens, Zonhoven is aan het rondkijken om in het begin van de voorbereiding (begin- half augustus) een tornooitje op te starten voor juniors
voor coaches die niet weten wat ze moeten verwachten of nieuw gevormde ploegen in de reeks misschien een goede waardemeter (Zonhoven heeft geen slechte ploeg maar ook geen superploeg)?
Zonhoven D # 14
Franky_15 Offline
#14 Gepost : dinsdag 8 juni 2010 15:27:32(UTC)
Rang: Prospect

Punten: 48
franky_15 schreef:

welke ploeg coach jij?

verder spelen zeker ook Hades, Neerpelt, Bree en Beverlo met juniors

wat doen ze in Genk en Peer?
[/quote]

Ik ben dit jaar coach van de juniors van Alfa2000 Achel
Franky_15
Gebruikers die dit onderwerp bekijken
Guest
2 Pages12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen enquêtes creëren.
Je kunt hier niet stemmen op enquêtes.