hoops wrote:Scherpenheuvel-Hoeilaart:
Ivm. Scherpenheuvel: in het slechtste geval gaan we met 2 seniors zijn, aangevuld met wat junioren/kadetten/miniemen, in het beste geval gaan we met 4 seniors zijn (zal afwachten zijn wie er komt). In ieder geval gaan we het Hoeilaart zo moeilijk mogelijk proberen te maken en hoop dat het een leuke wedstrijd voor beide partijen zal worden.
En het HAD een leuke wedstrijd kunnen worden...
We waren nog maar net gestart (er stond toch al welgeteld 1.34min op de teller) toen de arbitrage vond dat ze deze leuke basketbalnamiddag moesten om zeep helpen...
3 technische fouten na 1.30min spelen, ik heb het nog nooit meegemaakt sinds de 16j dat ik basketbal speel...
En wat voor een foute dan nog... eerst omdat het truitje niet goed in de broek zat, dan zogezegd protest van de speler dat er niet was geweest, vervolgens een technische voor de bank na een vraag van de coach waarvoor dit allemaal goed was...
Enfin dus 1e kwart met nog 8.24 op de teller en Hoeilaart goed bij shot op de vrijworplijn, stonden we mooi 4-15 achter...
Onze jongens lieten zich gelukkig niet van de wijs brengen en speelden een zeer goed 1e en 2e kwart tegen de Hoeilaartse zone...
Ruststand 42-30.
Na de rust bleven de scheidsrechters helaas de hoofdrol opeisen...
Zo kreeg één van onze 1e jaars kadetten een aanvallende fout aangesmeerd omdat hij lichtjes in de lay-up tegen een 30kg zwaardere tegenspeler botste... nooit eerder gezien ...
Het bleef goed over en weer gaan in het 3e kwart en onze jongens hielden knap een 8punten kloofje...
Toch kwam Hoeilaart in het 4e kwart sterk opzetten na het switchen naar man-to-man defense...
Ook in het 4e kwart leek het alsof enkel Scherpenheuvel fouten maakten, zo floten de refs maar lieft 9 fouten tegen 2...
Tegen het einde van de wedstrijd zat dan ook onze halve ploeg op de bank met 5 fouten :-)
Liefst 36 fouten in totaal tegengefloten...
Het einde van de wedstrijd werd beslist met enkele vrijworpen in het voordeel van Hoeilaart... 79-81
Pas op, geen slecht woord over Hoeilaart; een toffe fairplay ploeg!
Maar ik denk dat zonder toedoen van de heren met het fluitje, Scherpenheuvel vandaag toch aan het langste eind had getrokken!
Een dikke proficiat aan onze juniors en kadetten!!